A motor beindult és nagyon szépen szól!
Holnap reggel pakolunk és irány Kunmadaras ahol délután
teszteljük az új blokkot majd szerdán versenyre kelünk
a többi Competition versenyzővel.
Üdv,
Szabb
2013. március 15.
Elkészült az új 2013-as fényezés a Suzuki GSX-R Pro-Stock versenymotoromra, amivel ebben az évben versenyezni fogunk!
A tervben szerepel a teljes Magyar Köztársaság Dragbike bajnokságának Competition kategóriája és 1-2 Európa
Bajnoki futamon való részvétel. A blokk teljesen új 1640 köbcentis Suzuki egy speciális V&H hengerfejjel,
ami 300+ lóerőt tud! A már meglévő támogatóim mellé mint az X-Bike, Suzuki, Mugen Race, Pure Solve, Oakley,
egy újat is sikerült szerezni egy Olasz tészta gyártó cég személyében, amely nem más mint a Tortellino!
Az első verseny előtt a motort előbb fékpadon teszteljük majd pályán és utána jöhet az első Május 1-i futam Kunmadarason!
Üdv,
Szabb
2012. augusztus 23.
A versenyszezonnak vége, de ha eredményekben nem is volt olyan gazdag mint amit már megszokhattatok tőlem,
az év utolsó versenyére mégis szolgálhattam egy nagy meglepetéssel!
A világon első alkalommal csináltunk 2 személlyel egy Pro Stock dragbike-on gyorsulást Vangel Andi Playmate-el!
Mivel életében most első alkalommal ült motoron nem teljes gázzal indultam el
és a kuplungot sem dobtam el, csak ráengedtem, de így is 9,9mp alatt teljesítettük
a 402 méteres versenytávot ami úgy gondolom, nagyon jó időnek mondható.
Mivel jól összebarátkoztunk több közös ötletünk is lett a jövőt illetően.
A nagyobb sportsikerek sajnos azért nem jöttek, mert az idei évre egy teljesen új versenymotort építettünk,
ami rengeteg időbe és pénzbe került. A technika akár az Európa Bajnokságon is megállná a helyét, de ennek a beállítása
rengeteg időt, pénzt igényel és mi csak a szezon végére találtuk meg azokat a beállításokat amivel jól működik.
A tél folyamán nagyobb sűrítéssel és pár új alkatrésszel több lóerőt fog tudni a motor így talán az EB-n is felvehetjük a versenyt a legjobbakkal!
Üdv,
Szabb
2012. július 23.
Teljesen nulláról felépíteni egy versenymotort nem egyszerű feladat. Mi megpróbáltuk...
Az idei évre egy teljesen új Pro Stock kategóriás versenymotor építésébe vágtunk, ami nagyobb feladatnak bizonyult mint azt gondoltuk. Télen nem volt másunk mint egy váz két kerékkel,
idomokkal és a Race Pak datalog rendszerrel.
Mindent mi készítettünk, raktunk össze darabokból. A blokk alkatrészei több helyről: Norvégiából, Svédoszágból és Amerikából érkeztek, de új az MSD elektronika is. Rengeteg alapos, precíz munka mindez azért, hogy gyorsak legyünk, nagyon gyorsak.
Az utolsó pillanatra ugyan összeállt a motor de sajnos a beállításokra már nem volt időnk. Ráadásul a datalog rendszert is csak az elmúlt héten sikerült életre kelteni ami azonnal meg is mutatta mi a hiba ami miatt már két versenyünk is elment. A hibát 1-2 héten belül orvosolni fogjuk és utána mehet egy teszt. Ha azon jól működik a kis egér, akkor valószínűleg megpróbáljuk felvenni a versenyt a legjobb európai versenyzőkkel Hockenheim-ben a NitrOlympx versenyen.
Üdv,
Szabb
2012. március 5.
Már 2012-t írunk egy ideje és sok idő telt el a legutóbbi verseny óta.
Mint ahogyan azt ígértem, idéntől egy új Pro Stock versenymotorral
fogok versenyezni. Az elmúlt héten egy Norvég barátomnál, Kenneth Vik-nél
voltam, akitől megvettem az Ő tartalék blokkját. Tavaly Ő ezzel az 1655ccm
blokkal ,15mp-re volt képes 299km/ó-s sebességgel! Mi egy kicsit visszaveszünk a ~340 lóerőből, nem fogjuk 14,000-s fordulatig forgatni csak 12,500-ig így óvjuk, hogy remélhetőleg az egész szezont kihúzza, de elméletileg így is képes lehet a Magyar 7,39mp-s időcsúcs megdöntésére. Persze ehez sokat kell tanulnunk mind a motor beállításban,
ebben segítségünkre lesz a RacePak datalog rendszer, és nekem a motor kezelésében, irányításában.
Az új motorral remélhetőleg elösször a BNV Motorshow-n találkozhattok habár nem biztos, hogy addígra olyan
állapotba lesz, ami már megmutatható. Legkésöbb Április 29.-én Kunmadarason láthatjátok, ahol
elösször fog velem a pályára gurulni. Kérlek szorítsatok Nekem, hogy két balszerencsés szezon után
újra a legjobbak mezőnyében versenyezhessek a győzelemért!
Köszönöm!
Üdv,
Szabb
2011. augusztus 24.
Pénteken 4 órára már a pályán voltunk, hogy az 5 órakkor kezdődő teszten már mehessünk.
Már az első futamon kiderült, hogy a két héttel korábbi beállítások az újrakent és nagyon jól
tapadó pályán egyáltalán nem működnek így gyakorlatilag kezdhettük elölről megtalálni a helyes
kuplung set up-ot.
A szombati időmérőkön egyre jobban működött a motor de valami oknál fogva a 4. hengerben
40%-os veszteséget mértünk így gyorsan levettük a hengerfejet és leellenőriztük mi okozza a hibát.
Semmit sem találtunk így vissza és újra rajthoz álltunk. Az első fordulóban a magyar csúcsot megdöntő
Pap Lacival kellett megmérköznöm. Kevés eséllyel ugyan de nekivágtunk, nem sikerült.
Teljesen érthetetlen módon a teszten még tökéletesen működő nitró rendszer 200 métertől nem jól üzemelt
aminek köszönhetően a motor alig tolt.
Komolyan el kellett gondolkoznom, hogy vajon ki átkozhatta el, mert ilyen tényleg nincs, hogy valami mindíg bedöglik. Valószínűleg a tapasztalatunk is kevés a tökéletes beállításhoz ami Racepak datalog rendszer nélkül szinte lehetetlen
de ez tényleg érthetetlen.
A verseny után komoly elhatározásra jutottam és elfogadtam a Svéd Veidec Pro-Stock dragbike csapat főnökének
Roger Lyren-nek az ajánlatát. Talán két hét múlva már itthon is lesz az a proffeszionális Pro-Stock versenymotor
ami kizárólag a legjobb alkatrészekből, elektronikából van összerakva és Racepak datalog rendszerrel is elvan látva
így könnyítve meg a jó beállítás sokkal gyorsabb megtalálását.
Köszönöm azoknak akik eddig is és a jövőben is mellettem állnak és továbbra is bíznak bennem.
Én hiszem, hogy az új motorral újra a legjobb lehetek!
Köszönet az X-Bike-nak, Magyar Suzuki Zrt-nek, a Monster Energy-nek, a Mugen Race-nek, a Pure-Solve-nak, a Motul-nak
és nem utolsó sorban az Oakley-nak a támogatásért és a sok segítségért!
Üdv,
Szabb
2011. május 17.
Helló!
Az elmúlt szombaton került megrendezésre a Dragbike Magyar Bajnokság 2. fordulója. A verseny előtti napon (péntek 13.) derült ki, hogy a 2-es hengerben gyakorlatilag nincs kompresszíó. Éjjel 4 órakkor fejeztük be a szerelést és 6-kor keltünk, hogy korán a pályán legyünk. A motor első indításra nagyon szépen járt így a beállítások után a startvonalhoz mentünk. A gumimelegítés és a rajt után a motor kis betorpanás után nagyon elindult, így sikerült egy 9,4mp-s idővel kvalifikálni magunkat a versenyre. A futam utáni leszervizelésnél derült ki, hogy valószínüleg már a célvonal után leszakadt 2 szívószelep így a versenyben sajnos már nem tudtunk indulni, pedig a motor egyre jobban üzemel a nitróval. Én hiszek benne, hogy a sok munkának meglesz az eredménye és miután minden sérült alkatrészt kicserélünk, a soron következő Júniusi, Kunmadarason megrendezésre kerülő futamon végre minden tökéletes lesz és futhatok egy igazán jó időt.
Köszönet a támogatóimnak: X-Bike, Monster Energy, Suzuki, Oakley, Mugen, Pure Solve, Motul
Üdv, Szabb
2011. április 13.
Helló!
Egy jó hírt szeretnék veletek megosztani!
A jelenlegi helyzetben nehéz támogatót találni, de az Amerikai Pure Solve
mellém állt és az idei évtől támogatják a versenyzésem!
A Pure Solve-t 1919-ben a texasi Dallasban alapították.
Karbantartásra szakosodott cég 100,000 termékkel 500,000 ügyfelet kiszolgálva,
megközelíti az évi 1 milliárd dollár forgalmat!
Európában több mint 25,000 alkatrészmosójuk működik a 40 literestől
az ipari, 600 literes kapacitásig, ami lehetővé teszi számukra az összes ügyfél kiszolgálását.
A világon egyedülállóan rendelkeznek zárt rendszerű, nagy nyomású mosóval a Torrent-tel.
Ezekkel a kíválló termékekkel, rugalmasságukkal és személyre szabott szolgáltatási
struktúrájukkal jó szolgálatot tehetnek a hazai motorkereskedések, szervizek számára!
www.puresolve.hu
Április 28-Május 1. Kumadaras, találkozzunk ott!
Üdv, Szabb
2010. november 11.
Sziasztok!
2 teljes oldalt szánt nekem a CKM magazin Novemberi számában a szerkesztőség!
A NitrOlympx versenyen elért eredményem az Ő érdeklődésüket is felkeltette.
Én közben keményen dolgozom azon, hogy jövőre egy teljes szezont tudjak menni
az Európa Bajnokság Funny Bike osztályában egy új motorral. 2011-ben 8 verseny lesz az EB-n ami azt jelenti, hogy kb 20,000 km-t kell utazni a versenyek helyszineire!
Üdv, Szabb
2010. augusztus 17.
Helló,
Egy nagyon jó hírről szeretnék beszámolni!
Az elmúlt hétvégén megrendezésre került 25. NitrOlympx versenyen Németországban.
A Pro Eleminator osztályban a 4. helyezést értem el!
Szerda este 10-kor tudtunk elindulni Pestről és reggel 10-re értünk a Hockenheim ringre. Csütörtökön elintéztük a nevezést és a gépátvételt majd felállítottuk a sátraink
és kipakoltunk. Az első időmérő péntek reggel volt ahol nitró nélkül csak kipróbáltam
a motort. Ezután addíg tologatták a mi csoportunk míg nem tudtunk csak szombaton menni
még egyet. Az elért időm alapján bejutottam a legjobb 16-ba ahol egy német versenyzőt
sikerült magam mögé utasítanom. A 4-be jutást a vasárnap délután eleredő eső akadályozta
meg, ugyanis egy elég gyenge, régi motor ellen kellett volna színte "csak" végig mennem
a pályán és a 4-ben vagyok. Az idők alapján viszont így is a 4. lettem!
Egy ilyen színvonalú versenyen még a legjobb 16 közé kerülés sem könnyű de
nekem egy kis szerencsével sikerült egy nagyon jó eredményt elérnem.
Szeretném megköszönni az összes támogatóm segítségét:
X-Bike, Suzuki, Monster Energy, Mugen Race, Motul.
Üdv, Szabb
2010. június 20.
Helló,
Az elmúlt hétvégén volt a következő versenyünk a Magyar Dragbike bajnokságában Kiskunlacházán,
ezért múlt héten kimentem Olaszországba, hogy elhozzam a Suzuki versenymotorom amin több dolgot
is javítotottak, kicseréltek miután az utolsó versenyen egy elektromos probláma megakadályozta
a váltást.
Pénteken a műhelyemben még kipróbáltuk és minden működött de sajnos szombaton
a pályán a melegítést követően lepróbáltuk a váltót és az az első sebességi fokozatban maradt,
amit a helyszínen nem tudtunk orvosolni. Valószínüleg mechanikus probléma, amihez szét kell
szedni a blokkot. Most 20 nap áll rendelkezésemre, hogy tökéletes állapotba hozzuk a motort
a 25. NitrOlympx verseny előtt, ahol én vagyok az egyetlen magyar aki meghívást kapott
a Pro Eleminator osztályba, a 8 meghívott versenyző közé!
Sajnos az egész idei évem elég rosszul alakul egyelőre, de én még mindig bízom benne, hogy
végül sikerül egy jó eredményt elérni a jubileumi NitrOlympx-n és egy hétre rá Kunmadarason
megdönteni a magyar rekordot!
Üdv, Szabb
2010. június 19.
Helló,
az elmúlt héten rendezték meg a már hagyományosnak számító Jet-ski sztár kupát, ahol a hazai élet celebjei melett sportolók, zenészek is megjelentek.
Én is éltem a meghívással és részt vettem a versenyen, ami egy jó kis fizikai edzésnek is tökéletesen megfelelt.
Üdv, Szabb
2010. június 6.
Helló,
Most érkezett Eric Demengel-től a jó hír, miszerint a tavalyi motorommal, amit idén Februárban vásárolt
tőlem, az első versenyen megdöntötte a Francia rekordot és új saját csúcsot is beállított!
1,24 volt a 60 láb, 5,02mp az 1/8mérföld és 8,12mp az 1/4mérföld rövid váltásokkal!!!
Eric újra megköszönte a motort, amit nagyon élvez!
Én csak gratulálni tudok Neki és remélem tud még javítani ezen az eredményen is!
üdv
Szabb
2010. június 1.
Helló,
Az elmúlt hétvégén futottuk az első idei versenyünk Kunmadarason, ahol először volt alkalmam kipróbálni
az új versenymotoromat. Az időmérőkön sikerült beállítani a motort, amivel így a harmadik helyen álltam. A döntőbejutásért vívott harcban a váltást felügyelő elekrónika nem akart működni, így az első
sebességi fokozatban tettem meg a teljes távot. Nem jutottam a döntőbe, a 3. helyen végeztem.
Értékes pontokat gyűjtöttem és továbbra is versenyben vagyok a Magyar Bajnoki címért!
A motor visszament Olaszországba, hogy orvosolják a problémát. A hétvégén utazom ki tesztelni
és hazahozni a motort, a két hét múlva következő Kiskunlacházi versenyre.
üdv
Szabb
2010. május 22.
Sziasztok!
A motor 1500 cc és 16 szelepes
JE speciális 85 mm utolsó generációs pro-mod dugók
A henger blokk Vance & hines cnc
Henger fejben 33mm titanium szívó és 28 mm titanium kipufogó szelepekkel
Vezérműtengely: Web Cam 0,445 emeléssel
A főtengely Falicon és a Pearson Racing műhelyben egyensúlyozták
A váltó 5 fokozatú Robinson pro-mod
A Kipufogó is a V&H-tól érkezett
A blokkház új GSX felfúrva, módosítva a legújabb trükkökkel
A motoron egy komplett új NOS Pro Mod nitro rendszer van
holley pumpa és regulatorral és NOS nagy solenoidokkal!
Ez a Nitro rendszer 300 plussz lóerőre képes
A motorblokk dyno padon tesztelve 250 lóerő
így ha szükséges akkor max 550 lóerőig húzható fel!
A levegős váltó rendszer az MRE-től jött.
Minden elekrtomos rendszert egy Schnitz II elekrónika felügyel
amivel minden állítható, ez a szíve minden Pro-Mod motornak
A hátsó kerék 15-11 inch és egy M-T Pro-Mod slikk feszül rajta.
A motort kompletten Carlo Molinaro építette a VM DragRacing-től,
aki a csapat tecnikai főnöke a Tecnogio műhelyből Olaszországból.
Az összes billet mart alu alkatrészt az Idea Stampi-nál készítettek Olaszországban
A motor C16-os VP verseny benzinnel üzemel
Mi nem szeretünk beszélni egy motorban lévő potenciálról és arról, hogy majd mennyit fogunk tudni vele menni
de Carlo állítása szerint ez a legjobb motor amit valaha épített!!!
Köszönet a támogatóimnak akik nélkül ez a motor nem készült volna el: Suzuki, X-Bike, Monster Energy, VM DragRacing, Mugen Race, Motul-Erka Schlosser kft, Tecnogio, Oakley, Shoei, Brux sports, Komodo Cafe-Ivan
Ciao Ragazzo
Szabb
2010. május 10.
Sziasztok!
Van egy jó és egy rossz hírem:
Sikerült megegyeznem a híres amerikai MONSTER ENERGY céggel. A jövőben
közös úton fogunk járni és támogatják a versenyzésem!
A rossz hír, hogy az új motor nem állt össze az elmúlt hétvégi EB-re.
Az olasz szerelőm Carlo, megtett mindent, ami tőle telik, de 6 hét alatt megépíteni egy komplett új motort nem kis feladat. Sajnos most csak ennyi idő állt rendelkezésére...
Abban Carlonak sajnos igaza van, hogy egy összedobott motorral ne álljunk rajthoz, hogy aztán
talán az első futamon széthulljon a blokk. Akármennyire is sajnálom, annak tényleg nem lett volna semmi értelme.
2010. március 31.
Sziasztok!
Ugyan még az új támogató, akinek a segítségével meglehetne az új Pro-Mod
Dragbike még kérdéses, de én készülök a szezonra. Heti 4-5 alkalommal
a Zugló Fitness teremben edzek, aminek köszönhetően már sikerült 6 kilót
lefogynom. Bízom benne, hogy az első versenyig meglesz a tervezett 10 kiló.
Ha már az első versenyt emlegettem itt az összes idei évre tervezett verseny
ahol indulni szeretnék:
30.April - 2.May EB és Magyar bajnoki Kunmadaras
15.May Magyar bajnoki Kiskunlachaza
21-24.May Európa bajnokság Funny Bike osztály, Santa Pod, England
30.May Magyar bajnoki Kunmadaras
12.Jun Magyar bajnoki Kiskunlachaza
17.Juli Magyar bajnoki Kiskunlachaza
13-15.Aug 25. NitrOlymx Pro eleminator osztály, Hockenheim, Németország www.nitrolympx.com
19-22. Aug Magyar bajnoki és Alp-Adria kupa Kunmadaras
05.Sept Magyar bajnoki és Alp-Adria kupa, Krems, Austria
09-12.Sept Európa bajnokság Funny Bike osztály, Santa Pod, England
A licenc kérő lapomat már leadtam a MAMS-nál a többi nem rajtam múlik...
2010. február 16.
Pro-Stock dragbike eladva!
Az elmúlt hétvégén (Február 13.) eladtam a versenymotort egy Francia csapatnak,
amiben Eric Demangel fog vele indulni a Francia Bajnokságban.
Eric-kel sikerült jól megegyezni, egy nagyon kedves, barátságos ember.
Remélem, hogy a motor neki is hasonló sikereket tartogat, mint nekem!
2009. november 27.
Helló,
újabb eredményes díjátadón van túl az idén alakult Suzuki Dragbike Team! Az elmúlt szombaton került megrendezésre a Magyar Motorkerékpár Szövetség (MAMS) évvégi díjátadója, ahonnan a csapat tagjai csak a legnagyobb kupákat hozták el, miután amelyik kategóriában elindultak, ott bajnokok is lettek! Sziklai Feri 900+ top, Szürszabó Levente Superstreet és Borsay Szabolcs a Competition kategóriában nem talált legyőzőre az évvégi összetett eredménylistában! Ezen kívül a csapat megnyerte az éves összetettet a csapatok közötti versenyben is!
Köszönjük a támogatók egész éves segítségét akik nélkül nem lehetett volna ilyen eredményes a csapat: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Hyperteam, Bearings, Tecnogio, WM dragracing
2009. november 19.
Hello!
Domonyvölgyben gyűltek össze 2009 év legjobb dragbike versenyzői szombaton, hogy a Kunmadarasi versenysorozat szervezői átadják nekik a megérdemelt díjakat. Sok versenyző jött el, ami talán a szép környezetnek is köszönhető. Miután Hadnagy József főszervező megköszönte a támogatóknak a sok segítséget egy illusztris vendéget mutatott be, akit nagy tapssal fogadtak. Ez a vendég az európai dragster és dragbike sport feje, Mr. Bartlet, akivel a Suzuki Dragbike team tagjai is váltottak pár szót a jövő évi tervekről és lehetőségekről. A Suzuki csapat az idei évben kiemelkedően teljesített. Sziklai Feri a 900+ top kategóriát nyerte meg, míg Szürszabó Levente a harmadik helyen végzett a nagyon erős Superstreet mezőnyben. Borsay Szabolcsnak pedíg újoncként sikerült megnyernie a Competition kategóriát. Ezek mellett a csapatbajnokságot is a Suzuki Dragbike team nyerte. A Magyar bajnokság évvégi díjátadójára 2 hét múlva kerül sor, ahol a csapat és tagjainak "csak" a dobogó legmagassabb fokára kell majd felállniuk. Ezzel sikerült megvalósítani az idei évre kitűzött célokat, mindenben Magyar bajnokok lettek amiben elindultak! A jövővel kapcsolatban még sok a kérdés de a csapat tagjai bíznak benne, hogy hasonlóan eredményes szezont fognak zárni a világ leggyorsabb motorsportjában 2010-ben is!
A csapat köszöni az egész éves támogatást: Magyar Suzuki zrt, X-Bike, Berik, Shoei, Tecnogio, Whiterace.it, WM Dragracing
2009. augusztus 28.
Hello!
Eladó a 2009-es év bajnok Suzuki Pro-Stock dragbike-ja!
Pro-stock dragbike adatok:
Motor: Suzuki GSX 1100, 1640 cc
speciál JE dugókkal 89mm, az utolsó generációs!
Váltó: Vance & Hines 5 sebesség,
Főtengely: új a Motospeed-től, falicon hajtókarokkal
Kuplung: Multistage MTC Engineering
Hengerfej: a legnagyobb titán szelepekkel!
Vezérműtengely: utolsó generácós Vance & Hines
Karburátor: Lectron 50 mm,
Elekrónika: Dyna 4000, Dyna datalog recorder
Váz: Puppet - USA
Kitámasztó: Speciál NHRA system
Idomzat: Suzuki Hayabusa, Airtech Streamlining egyedi fényezéssel
Kipufogó: Vance & Hines
Kerekek: P.M. alu kerámia csapágyakkal
Teljesítmény: 330 LE – nyomaték 18 Knm = 13.500 rpm
A blokkban csak 10 futam van, még 50 futamig nem kell hozzá nyúlni!!!!!!!!! A motor legjobb ideje: 7.6mp 75kg-os pilótával!
A komplett motor 4,000,000.-Ft (fix ár! - nagyon olcsó!), csak a blokk 2,800,000.-ft, a motor blokk nélkül 1,600.000.-Ft.
Az árban benne van, hogy két alkalommal eljön Carlo az olasz szerelőm és megmutat, elmagyaráz mindent, mi hogyan működik!
Ha bármilyen kérdésed merülne fel, írj, vagy hívj!
Üdvözlettel
Borsay Szabb
info(kukac)szabb.hu
Telefon.: 1-405-66-53
2009. augusztus 27.
Helló,
hosszú két hét áll mögöttem. A NitrOlympx után nem volt időnk pihenni, 1 nap állt rendelkezésre leszervizelni a Hayabusa dragbike-ot a Kunmadarasi Európa bajnoki futam előtt, aminek az első napján, csütörtökön volt a Magyar Köztársaság dragbike bajnokságának soron következő fordulója. Mint idén minden (!) versenyen most is én voltam a leggyorsabb az időmérőn. A legjobb 8 között először az olasz Davide Ricci-t majd a döntőben a Cseh Roman Sixta-t győztem le. Idén a pályán még egyszer sem győzőtt le Magyar versenyző! Ezzel minden valószínüség szerint meg is nyertem a Bajnokságot ugyanis annyi pontal vezetek, hogy ha az utolsó versenyre nem megyek el akkor is én vagyok az idei Magyar Bajnok! A magyar bajnoki forduló után következett az EB ahol egy nagyon színvonalas mezőnyben végül sikerült bejutni a legjobb 8 közé. Ott a tavalyi európa bajnok Fredlik Fredlund ejtett ki és így az idők alapján a 6. helyen végeztem.
Az idei utolsó forduló Szeptember 5-6.-án lesz Kiskunlacházán, ami után elkezdődik a felkészülés a 2010-s szezonra amit egy új, még gyorsabb motor nyergében szeretnék teljesíteni.
Köszönet azoknak akik 2009-ben támogatták a versenyzésem: Suzuki, X-bike, Shoei, Berik, Hyperteam
2009. augusztus 18.
Helló!
Augusztus 14-16-ig került megrendezésre Németországban a HockenheimRing-en idén 24.
alkalommal a már hagyományossá vált NitrOlymx. A versenyre idén tőbb mit 600 autó és motor nevezzett, de idén elösször indult a verseny történetében a Pro Eleminator osztályban Magyar versenyző, Borsay Szabolcs alias Szabb! Több osztály összevonásából hozták össze ezt a kategóriát,
egyben indultak a Pro Stock, Pro Mod és Funny Bike-ok, amik közül csak a Pro Stock motornál nem
engedélyezett a turbó vagy Nitró használata. Szabb is a Suzuki Hayabusa Pro Stock motorjával indult az ebbe a kategóriába nevező 30 versenyzővel együtt.
Pénteken és szombat délelőtt voltak az időmérő edzések, ahol az iszonyatosan leragacsolt pályán
a harmadik futamra sikrült jól beállítani a motort és megfutni az edigi legjobb időmet, ami 8,03 másodperc 267km/órás végsebességgel.
Ezzel sikerült a nagyon erős mezőnyben bejutni a legjobb 8 közé és az előzetes terveknek megfelelni!
A 8-as táblán az első helyre kvalifikált későbbi győztessel, az angol Leon Paget-tel kellett volna harcba szállni,
ha nincs egy kis technikai probléma aminek elháritására a futam előtt már nem volt lehetőség.
A futamot ugyan így elbuktam de rengeteg tapasztalattal, gyakorlással és tökéletes beállítással
mehetünk a hétvégén megrendezésre kerülő Dragbike európa bajnokságra Kunmadarasra.
Köszönet a támogatóknak: Suzuki, X-Bike, Shoei, Berik, Whiterace.it, Tecnogio
2009. augusztus 5.
Helló Mindenki!
Sok jó hírrel szolgálhatok! Az elmúlt héten szinte csak jó dolgok tötréntek velem!
Múlt héten jelent meg a Wild magazin 165. száma amiben dupla oldalas riport készült velem.
Szombaton (Aug.1.) 11:05 perctől volt látható az MTV 1-n egy riport velem a Motorvízió című műsorban! Én ezt nem láttam mert ez időben Kiskunlacházán volt a Magyar Köztársaság Dragbike bajnokságának
soron következő állomása ahol új egyéni csúccsal (8,19 - 267km/ó) nyertem meg a versenyt.
A verseny után egyenesen mentünk ki Ausztriába ahol Neuenkirchen mellett a B17-s négysávos főút volt lezárva
egy két napos Austrian race days névre hallgató verseny miatt. A több ezer néző előtt versenyezni is nagy élmény
volt de az esti díjátadó minden eddigit felülmúlt!
Mondhatjuk, hogy a verseny jól sikerült. :)
Annak ellenére, hogy egy közútról volt szó ami nem is tapadt úgy ahogy kellene, sőt lejtett is oldalra, sikerült
8,5mp-s idővel megnyernem a kategóriámat és az egész hétvége legjobb idejét futva. A polgármester
átadott egy vándor trófeát ami után életemben elösször nekem játszották el a magyar hímnuszt.
Felejthetetlen élmény volt, már megérte! :)
Ezúton is szeretném megköszönni az Olasz csapatom, szerelőm munkáját akik az egész hétvégén kiválló munkát végeztek. Készenállunk, hogy csináljunk valami komolyat az elkövetkező 2 hétben!
Jövő hét szerdán indulunk ki Németországba a NitrOlypx-ra ahol első magyarként fogok versenyezni a Pro
kategóriában, majd a rá következő hétvégén Kunmadaras ad otthont a Dragbike Európa bajnokság következő
fordulójának, amire a motor most készül Olaszországban.
2009. július 28.
Több jó hírrel is szolgálhatok!
Az első, hogy most szombaton (Aug.1.) 11:05 perctől lesz látható az MTV 1-n
egy riport velem a Motorvízió című műsorban!
Én sajnos ezt nem fogom látni mert ez időben Kiskunlacházán lesz a Magyar
Köztársaság Dragbike bajnokságának soron következő állomása.
A verseny után egyenesen megyünk ki Ausztriába ahol egy nemzetközi Dragbike
versenyen fogok indulni Vasárnap. Azután két napot töltök el olaszországban ahol a NitrOlypx
előtt a motor megkapja az új főtengelyt. Erre azért van szükség mert az előző már a
végét járja és a NitrOlypx-ra és az utánna következő Kunmadarasi Európa bajnokságra
a motort a maximumra akarjuk "felhúzni", hogy versenyben maradhassunk a legjobbakkal.
2009. július 4. Kunmadaras
Július 4-én Kunmadarason került megrendezésre a Magyar dragbike bajnokság soronkövetkező 4. fordulója.
A Suzuki Dragbike Team teljes létszámmal képviseltette magát, beleértve az olaszországbó érkező csapattal, szerelővel.
Szabolcs ismételten a hétvége legjobb eredményét érte el a Competition kategóriában ami csak 0,03mp maradt el az egyéni csúcsától (8,25mp - 267km/ó) az új festésű Suzuki Pro-stock Hayabusával.
A középdöntőben egy apró műszaki probléma miatt azonban a rajt pillanatában leállt a motor. Mivel a szabályok értelmében ilyenkor már nem lehet újra indítani meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel.
Augusztus 20-24.-én Dragbike Európa Bajnokság elösször Magyarországon ahol Szabolcs is indulni fog de előtte a Németországi Nitrolimpx rendezvényen szeretne gyakorolni és megtalálni a legjobb beállításokat az EB-re.
képek: Ernst Gruber
2009. május 31. Kunmadaras
Május 31-én Pünkösd vasárnapján került megrendezésre Kunmadarason a Magyar dragbike bajnokság 3. fordulója. A versenyzők, valamint a motorok mellett sajnos az időjárás játszotta a főszerepet ezen a hétvégén. Szabolcs a Competition kategóriában bizalommal indulhatott a versenynek, ugyanis az előző napi tesztfutamon új egyéni idő és sebességi csúcsot futott (8,22 mp és 267,8 km/ó) az 1 nappal a verseny előtt elkészült új motorblokkal. A versenynapon a rossz időjárási körülmények (szemerkélő esőben!) ellenére közel azonos eredménnyel meg tudta ismételni azt a kiváló teljesítményt, mely az 1. helyet jelentett a kvalifikáció során.
Sajnos az időjárás még rosszabbra fordult a délután folyamán, és az eső meghiúsította a döntők megrendezését, így a kvalifikáción elért eredmények alapján hirdették ki a végső sorrendet.
Így Szabolcs az 1. helyen végzett és ezzel vezeti kategóriájában a bajnokságot!
Következő verseny szintén Kunmadarason Július 4.-én majd Augusztusban következik az Európa Bajnokság amelyre nagy erőkkel készül a csapat az olasz szerelő, Carlo segítségével.
2009. május 1. Kunmadaras
Borsay Szabolcs felkészülését ismételten az Olaszországból érkezett Carlo Molinaro szerelő segítette. Közös munkájuknak köszönhetően Szabolcs a Suzuki Hayabusa Prostock motorjával a Competition kategóriában a hétvége és saját legjobb idejével (8,26 mp) az első helyre kvalifikálta magát. Az elődöntő során azonban gumimelegítés közben két szelep leszakadt a hengerfejben, így nem tudta folytatni a versenyt. Carlo segítségével már készülnek az új alkatrészek, hogy a következő május 31-i kunmadarasi futamra készen legyen a motor, és tovább javítsák az idő és sebességi csúcsokat.
A Suzuki Dragbike Team sok dicséretet kapott nem csak a jó eredmények, hanem a színvonalas és egységes boxmegjelenés miatt is. A csapat bizakodva tekinthet a következő versenyekre a folyamatosan javuló teljesítményeknek, valamint a jó csapatmunkának köszönhetően.
2009. április Kiskunlacháza
Szabolcs a Competition kategóriában indult a tavaly beszerzett Suzuki Hayabusa dragbike-kal. A szombati teszten problémák adódtak az első fékkel ami nélkül nem lehet tökéletes gumi melegítést csinálni de a vasárnapi versenyre ezt sikerült orvosolni. A gumi melegítéssel már nem volt probléma csak azzal az anyaggal amit a pályára kentek szombat este a jobb tapadás érdekében ugyanis mint kiderült ezt legalább 3-4 nappal a verseny előtt kell megtenni, addig nemhogy nem tapad de inkább csúszik.
Ennek köszönhetően Szabolcs motorja 300! méteren keresztül füstölgő, kipörgő kerékkel ment végig a 400 méteren annyira nem volt tapadás. Amit csak lehetett azt Carlo megtette és így a döntőben sikerült újra győzelemre vinni a Hayabusa dragbike-ot!
Folytatás Május 1.-én Kunmadarason ahol még jobb idők és még nagyobb sebességek melett újra a győzelem a cél!
2008. ugusztus 20. Kunmadaras
Egy hónapja érkezett Magyarországra a két éve még az Európa bajnokságon szereplő Suzuki Hayabusa dragbike, ami a múlt hétvégén a második versenyén állt rajthoz, és nyert Borsay Szabolccsal a nyergében! Szabolcs nem bízott semmit a véletlenre, ezért elhozta Carlo-t Olaszországból: azt a szerelőt aki, 10 éve épít és szerel ilyen motorokat - ebből 5 évet Amerikában, a dragster sport hazájában!
"Már csütörtökön a helyszínre érkeztünk. Főleg tesztelni szerettünk volna, megtalálni a tökéletes beállítást a Kunmadarasi beton pályához. A tesztnek és az új multi stage kuplungnak köszönhetően már a pénteki szabad edzésen javítottunk a múltkori időmön, de még nem voltam elégedett az elért 8.8 másodperces idővel. A szombati időmérőre 8.5 szekundumra sikerült javítani, így második idővel kerültem a legjobb nyolcba! Az ember azt gondolná, hogy a 8.8 és a 8.5 között alig van különbség, pedig közeledve a 7 másodperces álomfalhoz egyre nehezebb és nehezebb a dolog! A döntőig sima volt az út, folyamatosan jó időket tudtam futni. Carlo-nak köszönhetően tökéletes technikával, műszaki hiba nélkül jutottam el idáig. A döntőt vasárnap ragyogó napsütésben futottuk le Nacsa Zsoltival. Davide a Whiteracedragteam főnöke (tőlük jött a motor) több tanáccsal is ellátott minket. Beálltunk a rajtba, majd a zöld lámpára (0.13 szekundumos reakció idővel!) kilőttem, végig a saját motoromra koncentráltam, és csak a célvonal után néztem oldalra - ekkor vettem csak tudomásul, hogy nyertem. Nem is akárhogy, a hétvége legjobb idejével: 8.4 másodperc, ami 256km/h-s csúcstempót jelentett. Amikor a videót elemeztük, egyből feltűnt, hogy a motor uszkve 70-80 méteres gumicsíkot húzott a betonra. Carlo erre csak annyit mondott, hogy ez a teljesítmény ragaccsal lekent pályán 7.8 - 7.9 másodpercet jelentene."
Egész hétvégén tökéletesen működött a technika, teljesen probléma mentesen mentünk és a csapatban is nagyon jó hangulat uralkodott! Ezek után beszélgettünk a jövőről, ami valószínűleg egy téli Máltai teszteléssel fog folytatódni. Majd 2009, kitudja… talán egész évben a komplett olasz csapattal!