
TUDTÁTOK....?
Tudtátok?
2001. VI.-ban egy közúti balesetben úgy megsérült a jobb csuklóm,
hogy azóta sem tudom folyamatossan terhelni, mert elkezd fájni,
bedagad és kb fele annyit hajlik, mint az egésséges bal.
Tudtátok?
A boltommal több motorversenyzőt is szponzorálok, még a saját
konkurenciámat is!
Tudtátok?
A többi hazai streetfighter motorjainál az enyém legalább 40
lóerővel erőssebb. A versenyzők kb. 70%-a 600 ccm-el, és 100-120
LE-vel motorozik, mert ez az ideális, ekkora teljesítménnyel
a legkönnyebb irányítani a motort. Az én motorom 1000 ccm, és
165 LE!
Tudtátok?
A 2002-es Európa bajnokságon, Kevin Carmichael az én motoromról
kérte el a generáror deklit, miután az övét rommá törte gyakorlás
közben. Csak kettőnknek volt gixer 1000, én odaadtam, és így
harmadik lett.
Tudtátok?
A 2003-as Világbajnokságon a döntő előtt két óráig négyen szereltük
a motorom (komplett eleje, komplett hátulja, kerekek, fékek
váznyulvány csere) azért, hogy a portugál Domingos, akinek senki
sem adta oda a motorját el tudjon indulni a döntőben, miután
a sajátja bedöglött, az enyémmel harmadik lett!
Tudtátok?
A bemutatózás mellett lassan negyedik éve vezetem a saját motoros
boltom (BIG BIKE TUNING SHOP), és már két külföldi terméknek
( www.goodridge.net,
www.lsl-motorradtechnik.de)
vagyok kizárólagos forgalmazója magyarországon.
Tudtátok?
Én vagyok az első, és mindezidáig az egyetlen magyar motoros,
aki hivatalos, és hitelesített világcsúccsal
rendelkezik.
Tudtátok?
A motorozás minden fajtáját imádom, pont annyira szeretek a
Pannonia ringen száguldozni (2:20, a streetfighter-el elsőre),
mint a nyáregyházi krossz pályán krosszozni, de legközelebb
a bemutatózás áll a szívemhez.
Tudtátok?
Tudomásom szerint én vagyok az egyetlen aki egyazon motorral
csinál világcsúcsot, tart bemutatókat, és járok az utcán. Ha
az időm engedi ezzel a motorral megyek kirándulni.
Egy kis életrajz...
1974.01.20.-án
születtem Budapesten, azóta is itt élek. Az általános és a gimnázium
után egy autószerelő sulit végeztem, ahol megtanultam azokat
az alapokat, amiknek később nagy hasznát vettem. A suli után
dolgoztam Kesjár bácsi gokart iskolájában, voltam szerelő az
Amargonál, görbe vázakat javítottunk Sima Bélával, majd voltam
szerviz vezető és motoros futár is. Motorozni 14 évesen kezdtem
a bátyám Simsonjával, ami később az enyém lett. '92 tavaszán
eladtam, és gyűjteni kezdtem egy nagy motorra. Egy évig nem
motoroztam, végig dolgoztam a nyarat és a bulizás is visszafogott
volt, aminek az eredményeként '93 tavaszára megvettem életem
első nagy vasát, egy Suzuki GSX 550 EF-et. Próbálkozások már
a Simsonnal is voltak a hátsó keréken való motorozásra kisebb
nagyobb sikerrel, a Suzukit pedig végképp nem volt egyszerű
egy kerékre állítani, majd vettem egy XT 550-t, amivel lényegesen
könnyebb az egy kerekezés és ezért jóval jobban is ment. Következett
két év meghasonulás (chopperezés), majd '96-ra elkészült életem
első Streetfighter-e, GS 1000 vázba volt beépítve egy GSX-R
1100-as blokk és futómű. Az első évben még kicsit kezdetleges
volt, de '97- re sikerült úgy megépíteni, hogy még díjat is
nyertem vele (WILD
25.szám). A következő évben olyan áron árulta a Suzuki a TL
1000 S-t, hogy nem tudtam nemet mondani, beleugrottam egy feketébe
(a piros szóba sem jöhetett!!!). '99-ben már az átalakított
TL-lel indultam Magyarország első Streetfighter versenyén Csongrádon,
ahol legnagyobb örömömre én állhattam a dobogó legfelső fokára.
Ugyan a TL-t nagyon szerettem, leginkább a hangjáért voltam
megőrülve, mégis eladtam, mert akkor túlságosan drágának találtam
ahhoz, hogy azon tanuljam meg a Streetfighter-ezés alapjait.
Vettem egy '91-es GSX-R 1100-t, ami szerintem nagyon jó alap
gép, és evvel álltam neki a trükkök megtanulásának. Ahogy jöttek
az egyre lassabb egykerekezések, rájöttem megint váltanom kell,
ezért átültem egy befecskendezős GSX-R 750-re, ami könnyű, és
erős is, csak egy dolgot hiányoltam, a nyomatékot. Aztán amikor
megláttam a Suzuki új 1000-es sportmotorját, már tudtam, hogy
ez az a motor, ami nekem kell. Ugyan a rendszeres motorváltás
nem igazából szerencsés, min. 3-4 hónap mire az ember teljesen
összenő a motorjával, az átalakításról (idő, pénz) nem is beszélve,
de most már úgy érzem, megvan az a motor, amire igazán vágytam.
Ez nem más, mint egy '01-es Suzuki GSX-R 1000 170 lóerővel,
és 170 kg súllyal menetkészen. Ezzel a motorral és Szomor Ildivel
csináljuk 2002 tavaszától a bemutatókat, itthon és külföldön.
Azt, hogy mi lesz jövőre, még nem tudom, de már most vannak
ötleteim, mivel tudnám a nézőket még jobban sokkolni, ugyanis
ez az, amit leginkább szeretek!