
Lassan
jön 2004, és miután a motorom "már" két éves volt
eladtam, na nem azért, mert valami baja volt! Kb. 30.000
km intenzív használat után, még mindíg minden gyári volt
a motorban (a kuplung is!!!), és minden tökéletessen működött!!!!
Az eladásra azért került sor, mert a SUZUKI-tól
megkaptam a 2004-es évre az új ezres
gixert, de ez nem minden, a jövő évben a bemutatóimon
a SUZUKI új LTZ 400-as quad- t is láthatjátok érdekessebbnél
érdekessebb helyzetekben!
|
|
Az első km-eket már megtettem az új motorral, igaz
még teljessen eredeti formában, de így is lenyűgözött. A
motor annyira kezes és nyomatékos, hogy kb. ugyanúgy lehet
az első kereket a levegőbe emelni széria áttétellel, mint
a régit rövidebbel. Arról nem is beszélve, hogy az új radiális
fék olyan jól adagolható, hogy 5 C fokos hidegben is minden
különössebb gond nélkül gorultam 70-80 métert az első kerékre
szerelt Avon
Azaro SP AV 49-es gumin, ha kell akkor úgy megfogja
a tárcsákat, mintha a kínai nagyfalnak mennél oldalról.
Továbbra is arra törekszem, hogy a használhatóság mellett,
olyan designt kapjon a gép, hogy egy motor show-n is bár
mikor megállja a helyét, a terv már a fejemben van!
|
***
SUZUKI
GSX-R
1000 STREETFIGHTER
Amikor tavaly olvastam az első teszteket a SUZUKI új modelljéről,
csak álmodoztam, hogy egyszer nekem is lesz egy ilyen motorom.
Amikor aztán élőben láttam Kevin Carmichael-t a streetfighter
műfaj európa és világbajnokát a két új 1000-essel bemutatózni,
már tudtam nekem is kell egy ilyen motor. A sokk, amit a bemutató
okozott ráébresztett arra, hogy el kell felejteni azokat a gyenge,
és köbcenti hiányos motorokat, amik ugyan könnyebben kezelhetőek,
de egy Streetfighter-nek szerintem hasonlóan kell reagálni a csuklóm
minden mozdulatára, mint ahogyan azt a GSX-R 1000 teszi. Új mottóm
született: NAGY KÖBCENTI, NAGY HANG, NAGY SHOW!!!
A hosszú, és kitartó munkának meglett az eredménye. Novemberben
hívtam Bajók Gábort a MAGYAR
SUZUKI RT.-nél, aki közölte velem a jó hírt, hogy a 2002-es
évre kapok tőlük egy GSX-R 1000-t a bemutatóimra. Mondanom sem
kell, hogy hetekig nem lehetett lelőni a boldogságtól. Mint késöbb
kiderült, nem is akármilyet. Azt a motort, amivel a magyar csapat
remekelt a Bruno-i hosszú távú megbízhatósági Gyorsasági Európa
Bajnokságon. Ez a gép nullszériás, amerikai változat, ami annyit
jelent, hogy a gyárban válogatott alkatrészekből készült, ezért
szériában erősebb a többinél. (170 lóerő, 170 kg. Tehát az indexe
1/1!!!)
Decemberben hozzáfogtam az átalakításhoz, először a felesleges
cuccokat dobáltam le, majd elkezdtem összeszedni azokat az alkatrészeket,
amik műszakilag, és minőségileg hasonlóak a
|
gyárilag
is magas színvonalú motorhoz.
Az alkatrészek listája a következő lett: - LSL felső villahíd
- TOMMASELLI cross kormány
- ACERBIS enduro fejidom
- GOODRIDGE fék-, olaj-, és vízcsövek
- RK lánc (a legbrutálabb 530-as)
- MARTIN ovál titán kipufogó
- K+N levegőszűrő |
A motor pont időben, március elején a Nemzetközi Motorkiállítás
kapunyitása előtt pár órával lett kész. Rögtön az első motorozás
alkalmával kiderült, hogy rövid áttételre nem lesz szükség, viszont
kormány lengécsillapítóra annál inkább, ezért visszaszereltem
a gyárit. A gép annyira agresszív, hogy harmadikban is gázra emeli
az elejét, de ötödikben is hátra csúszok a hátsó ülésig, ha lestiftelem,
emiatt nem egyszerű a holtponton túli lassú egykerekezés. Nagyon
élvezem azt, amikor kanyarból kijövet húzza a fekete csíkot az
aszfaltra. Ez annak is köszönhető, hogy amíg előre a legpuhább
AVON AZARO AV39-es gumit raktuk, addig hátra a túra-sport AV45
került. Mindez azért, mert engem jobban érdekel a Streetfighter-ezés,
mint a pályamotorozás, és ahhoz ez az ideális gumi összeállítás.
Miért
is meséltünk el ennyi mindent a motorról?
A
válasz egyszerű, mert Szabbal a nyergében
ez az egyetlen magyar GUINESS rekorder motor.
info@szabb.hu
|
|